Zdraví By: Shayan (USA)

Autor: Hedvika Kachlíková

0

Co způsobí hladovka jako dieta a je účinná?

Hladovku je dle zdravého životního stylu vhodné držet jednou za měsíc a to po dobu 24 hodin. Je vhodné při pít jen vodu, nebo čaj a tím svůj organismus pročistit a zbavit zatěžujících látek. Druhý den se člověk cítí lehce, svěže, a pokud si na tento rituál jednou za měsíc zvyknete, stane se pro něj příjemným relaxem. Co však způsobuje hladovění trvající více dnů? Jak náš organismus reaguje a zhubneme tímto způsobem?

Délka hladovky a její vliv

Dvoudenní až třídenní hladovka se v některých případech používá na zbavení se ekzému, nebo akné a jiných kožních problémů. Obecně někteří lidé zkouší hladovkou vyřešit i jiné své nemoci, jako jsou zažívací potíže, léčba hemeroidů, nebo bolesti hlavy. Ne všichni lékaři však jsou v těchto metodách za jedno.

Pokud se zeptáte na hladovku jako formu diety a hubnutí nějakého odborníka na zdravé stravování a sestavování jídelníčku, nečekejte, že vás bude chválit. Spíše naopak. Sice ze začátku hladovky budete hubnout, ale tělo bude čerpat nejen z tukové tkáně, ale i ze svalů a začne docházet k odvodňování. Po ukončení hladovky se však rychle dostanete do původní váhy, ne-li dál. Zvláště při opakovaných dietách hladovkou si tělo začne tvořit zásoby, aby bylo připraveno na další dny, kdy nic neostane a mělo z čeho brát.

Hladovění tři a více dnů

Odhadem po třech dnech přestane mít člověk hlad. Nebo pocit hladu. Tělo jakoby přepne do úsporného režimu… Jenže s tím přichází i útlum všeho ostatního. Přichází ospalost, únava, nechuť do života, apatičnost, dochází k motání hlavy, závratím… Pokud ani tady nezačne hladovějící člověk jíst, může dojít až ke kolapsu a převozu do nemocnice. U hladovkářů, kteří tímto způsobem např. stávkují, postupně může dojít k selhání životně důležitých orgánů a následné smrti.

Ženám hrozí při hladovění navíc porucha plodnosti, ztráta menstruace a její návratnost je často „běh na několik měsíců“.

Hadovka jako dieta není vhodná. Vždy by měl být přísun živin dostatečný v návaznosti na vaši výšku, váhu a způsob života, např. pracovního zaměření, zda sportujete… Nechte si raději vypracovat jídelníček odpovídající přesně vám na míru a zhubnete zdravě, bez vedlejších následků a napořád.

Pokud chcete hladovku držet, nepřehánějte to s ní, zkuste 24 hodinový půst a tím si prospějete. Delší hladovku nedržte, ta už vám může naopak uškodit.




Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru ↑